marca 14, 2021

[3] TE WIEDŹMY NIE PŁONĄ - ISABEL STERLING




O tej książce było głośno już przed jej premierą, wobec tego byłam bardzo ciekawa co dostaniemy opakowane w tak ładną okładkę. Tym bardziej, że oprócz pozytywnych opinii, znalazłam na Internecie całą masę rozczarowanych czytelników. Uznałam, że najlepiej sprawić samej do której drużyny dołączę.

Okazuje się, że słynne wiedźmy z Salem żyją i mają się dobrze, choć muszą ukrywać przed światem kim są. Hannah jest Wiedźmą Żywiołów, cierpiącą po rozstaniu z inną wiedźma z jej sabatu – stanowczą i pewną siebie Veronicą. Ciągłe spotkania z eks sprawiają, że na początku słuchamy jedynie jej wiecznego utyskiwania na byłą i swoje życie uczuciowe. No, ale to przecież książka typu young adult.

Dalej akcja odrobinę się rozkręca – na  ognisku pełnym nastolatków zostają znalezione ślady po rytuale, który podobno mogła odprawić Krwawa Wiedźma, szukająca zemsty. Ale zaraz, czy to ma być kontynuacja jakiejś serii? Nie. Autorka nawiązuje do wydarzeń z przeszłości, przez co czytelnik ma wrażenie, że pominął poprzednią książkę, która nigdy nie istniała.

Co mi najbardziej przeszkadza w tej książce ? To, że dylematy sercowe Hannah okazały się ważniejsze od magii i zdominowały większość akcji. Najpierw bohaterka przeżywa bolesne rozstanie z byłą dziewczyną, a później skupia niemal całą uwagę na nowym zauroczeniu. Gdzie tu magia, gdzie akcja.

 Tytuł: Te wiedźmy nie płoną

Autor: Isabel Sterling

Wydawnictwo: We need YA

Kategoria: fantastyka, young adult


MOJA OCENA :                 

Jeśli bliżej wam wiekiem do starej zrzędy niż nastolatki to radzę odpuścić sobie tę lekturę ;)


5 komentarzy:

  1. No a teraz wydają kolejną część, będziesz czytać? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Intensywnie się nad tym zastanawiam, ale pewnie tak :)

      Usuń
  2. Każdy ma prawo do swojej opinii, mi ta książka bardzo przypadła do gustu. Niestety mało jest książek gdzie główni bohaterowie są homoseksualni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jasne i to jest super - każdy z nas może kulturalnie wyrazić swoje opinie :D nie przeszkadza mi orientacja głównych bohaterek, przeszkadza mi podkreślanie tego na każdym kroku :)

      Usuń
  3. Nie umiem się przekonać do dokończenia, po 50 stronach porzuciłam ��

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Fantastyczne Księgi Valhalli , Blogger