marca 17, 2021

[4] Wojna makowa - Rebecca F. Kuang

 



Nikan, kraj w przeszłości nękany wojną, dziś jest miejscem pokoju na mocy kruchego rozejmu z Federacją. Rin, sierota wojenna, ma do wyboru dwie drogi – zostać żoną człowieka, który budzi w niej obrzydzenie lub dostać się do najbardziej prestiżowej akedemii naukowej w kraju. Dzięki wielkiej wytrwałości udaje jej się osiągnąć swój cel.

W całej historii zaskoczyła mnie mnogość wątków, złożoność fabuły oraz doskonałe i bardzo (bardzo) obszerne opisy historii i miejsc. Osobiście jestem fanką długich opisów przestrzeni – dzięki temu, podczas czytania, oczami wyobraźni widzę świat przedstawiony w książce.

Kolejnym plusem jest magia, ukazana w książce w sposób nieszablonowy – właściwie można ją prędzej nazwać szamanizmem. Podoba mi się fakt, że bohaterowie nie dostają swoich mocy na tacy lub przez kompletny przypadek – muszą rozwijać swoje umiejętności, aby móc z niej czerpać.

W trakcie czytania trafił się jeden moment gdzie miałam bardzo mieszane uczucia. Przyznaję się do znikomej wiedzy o historii krajów azjatyckich, stąd dopiero w trakcie czytanie dowiedziałam się, że wydarzenia z Golyn Niss są oparte na prawdziwych zdarzeniach. Kuang niczego nie ubarwia, pokazała obraz wojny z całym jej okrucieństwem. Nie jest to fragment dla wrażliwców.

Jak na debiutującą autorkę Rebecca F. Kuang spisała się na medal. Oczywiście książka ma swoje wady, ale czy któraś nie ma. Nie jestem zbyt wielką fanką kultury wschodu, a mimo to książka jest rewelacyjna i na pewno trafi na półkę Ulubionych.


Tytuł: Wojna makowa

Autor: Rebecca F. Kuang

Wydawnictwo: Fabryka Słów

Kategoria: fantastyka


MOJA OCENA :                  

3 komentarze:

  1. littlemonster17 marca 2021 18:11

    Już od dawna czekam aż będzie dostępna do wypożyczenia w bibliotece :D nie mogę się doczekać czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hidden.Dreams18 marca 2021 13:54

    Mega opowieść, nie mogłam się od niej oderwać

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach, ale raczej nie tych najbliższych ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Fantastyczne Księgi Valhalli , Blogger